Kærlighed i form af et headset.

Rough seas – smooth sailing.

Det er ingen hemmelighed, at jeg de seneste par år har tjent penge på de sociale medier. Jeg har det seneste års tid tjent en lille brøkdel af hvad jeg gjorde før, fordi jeg er blevet røvrent og snydt for en masse kampagner, af en som jeg troede hjalp mig. Efter jeg selv har taget styringen igen, er der dog stille og roligt kommet gang i tingene. Det har været svært for mig at opretholde motivationen til at fortsætte mit tidligere niveau, fordi jeg ikke længere følte at jeg fik samme mængde udbytte ud af mit store arbejde, og følte at jeg var nødt til at starte forfra. Dette har dog vist sig at være det hele værd.

Den eneste der er ansvarlig for min indtjening, er mig selv. Det i sig selv er motivation nok, til at jeg hver dag sætter mig ved computeren og arbejder på et af mine projekter. For mig er der flere forskellige muligheder, og jeg vælger selv hvor jeg lægger mit fokus. Hvis jeg ligger det på Instagram, handler det om at interagerer med mine følgere, og de firmaer jeg ønsker at samarbejde med. Nogen gange opsøger jeg selv de firmaer jeg ønsker at samarbjede med, men i det fleste tilfælde er det dem der kontakter mig. Det var mega grænseoverskridende for mig at kontakte et firma for første gang. Jeg følte at jeg skulle sælge mig selv, og alt det jeg havde arbejdet for over de sidste par år. Men det var også sundt, for jeg blev i dem forbindelse nødt til at kigge indad, og indse at det jeg har knoklet for og opnået, faktisk er ret stort. Jeg får næsten altid svar tilbage med det samme. Nogen firmaer ønsker en mere uddybende ansøgning, andre har et par enkelte spørgsmål, og nogle siger bare ja ud fra den ansøgning jeg har sendt dem. I den sociale medie verden, er dine kanaler og profiler den vare du sælger og tilbyder. Hvis man ønsker at leve af det, skal man også helst have styr på mekanikken bagved, da mange firmaer oftes sikre sig at de faktisk får den serviceydelse tilbage som du har lovet dem, og ikke bliver snydt.

 

Jeg læste for nylig en artikel, hvor et firma fortalte at de var blevet kontaktet af “Instagrammere” med 600 følgere, som ønskede et gratis ophold på deres hotel. Jeg har dårligt ord for hvor fjollet jeg syntes det er. Hvis du har 1000 følgere, er en reklame på din profil ca. 10 dollars værd, og så ønsker du et ophold til 2000 dollars gratis, til gengæld for reklame … argh var?! Jeg syntes det er rigtig ærgerligt, når folk ikke kender værdien af den reklame som de tilbyder, og mest af alt, at det ødelægger det for os som arbejder med det hver dag, fordi mange firmaer bliver trætte af ligegyldige henvendelser.

Jeg vil ikke anbefale nogle at kontakte firmaer, før de har minimum 5000 følgere, og så måske ønsker produkter eller lign. til en værdi af MAKS 500kr! – Man skal starte et sted, og erfaringen i collabs/samarbejde med større firmaer, har for mig været lige så vigtig i forhold til at networke og fyld på mit CV, som en evt. løn ville have været. Hvis du gerne selv vil frem på de sociale medier, så skil dig ud, værd din egen, kæmp dine kampe og arbejd din røv ud af bukserne for, at leverer lækkert content og skabe dig et fedt image, så folk husker dig og senere hen ønsker at samarbejde med dig.

-Simone Cato

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kærlighed i form af et headset.